Tisdag!

Ungefär en vecka sen jag skrev nu men det har varit lite mycket med allt.
I morgon är det två veckor kvar tills jag ska gå hem. Men jag blir nog inte syslolös för jag ska ta upp kampen mot rektor för förskolan om tider sen när jag blir mammaledig.
Det är helt sjukt jag fattar inte vad dom tänker med??????
Nu när jag bara får ha barna 15 timmar i veckan så får Natalie va där 5 timmar tre dagar i veckan men eftersom William har grattis 15 timmar som dom får när dom fyller 4 år så får han bara va där 3 timmar om dagen i 5 dagar så mina alternativ nu är att antingen åka 13 gånger i veckan till dagis för att hämta och köra barna.
Eller att ha dom hemma men fortfarande betala till kommunen för platserna jag ser inte det som något alternativ.
Jag vet av erfarenhet att mina barn kommer att må dårligt av det här eftersom jag har haft William som 15 timmarsbarn förrut så jag sa att jag kunde betala för William då i stället för det handlar bara om 200 kr ungefär men nej det gick inte heller.
Jag blir så förbanad och Forshaga som går ut med att dom är en barnkommun som bryr sig om barnen men jag förstår inte vilka barn dom menar???????
Det är bara en massa krongel!!!!
Men den här kampen tänker jag full följa för mina barns skull.
Det känns bra att veta att det är fler i min situation som också försöker att göra det bästa för sina barn.

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0