Torsdag!

Ja då var det torsdag då och i vanliga fall skulle jag längta efter helgen men jag ska jobba kvällen i morgon och dagen på lördag så glädjen kommer väl på lördag.
Vad gött det skulle va att sluta tidigt på fredagar så man kunde åka hem och städa och röja innan man hämtar barna så man sedan bara kan få va med barnen och kanske hitta på något roligt., det finns ingen tid för sånt för hela lördagen går nästa jämt åt att ta hand om disk, tvätt och städa så allt ska va klart tills veckan börjar igen.
Vilket liv vi lever egentligen.....
Kom på en bra sak igår tänk om man kunde dela sitt jobb med en arbetslös om man som mamma ville va hemma mer med sina barn, då kunde man dela lönen och arbetslöshetsersättningen det blir inget dyrare och jag tror att man skulle må bättre och fler skulle ha ett jobb.
Men regeringen är inte så bra på att fixa lösningar för oss svenssons, bara problem!
Synd att jag inte sparade mer av mammadagarna så jag kunde ha varit hemma mycket längre men man lär sig hela tiden nästa gång ska jag se till att kunna va hemma i ett och ett halvt år i alla fall om inte mer!

Ha en trevlig dag!
Ps Tack mamma för att du finns och för att du stöttar mig kram på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0